Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Charlotte, Andrew, Piet & Willem - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Charlotte, Andrew, Piet & Willem - WaarBenJij.nu

Te Anau

Door: Allemaal

Blijf op de hoogte en volg Charlotte, Andrew, Piet & Willem

02 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Na de stopover in Queenstown was het vandaag weer tijd om verder te reizen. Te Anau, aan Lake Te Anau, was onze volgene bestemming. Dit is het grootste meer van het zuidelijke eiland. Dit stadje ligt in het fjordland, een heel mooi stuk ongerepte natuur in het zuiden van het eiland.

Tijdens de route waren er niet zo veel bezienswaardigheden en ons plan was zo snel mogelijk in het volgende motel in te checken en door te rijden naar Milford Sound. Op de weg naar Te Anau kwamen we echter nog wel een oude stoomlocomotief tegen. Deze, ongetwijfeld van Engelse makelij, stoomlocomotief werd nog steeds ingezet om toeristen mee te vervoeren. Ten tijde van de goudkoorts in Nieuw Zeeland vervoerde de trein goederen en weinig personen, maar nu kunnen toeristen er een ritje van een half uur mee maken.

Deze locomotief was het zeker waard om even naar te kijken, maar we moesten snel weer door naar het motel. Nadat we waren ingecheckt gingen we in Te Anau aan de waterkant wat lunchen. Na de lunch, die hier in Nieuw Zeeland altijd vrij uitgebreid is, vertrokken we voor de 120km lange rit naar Milford Sound. Een sound is de naam die ze hier in dit gebied gegeven hebben aan fjorden en Milford Sound is één van de bekendste.

De rit er naartoe alleen al was de moeite waard. Twee uur lang bevonden we ons te midden van ongerepte bossen, heldere beken, meren en bronnen en schitterende vergezichten. Veel bergtoppen in dit gebied waren nog bedekt met sneeuw en met op de voorgrond de dichte bossen van het Fjordland National Park gaven het een aanblik uit de reisfolders.
Milford zelf was niet veel meer dan de aanlegplaats voor cruiseschepen die voor dagtochten door het fjord worden ingezet. We zijn wat bij het fjord rond wezen kijken, maar die was vanaf het land niet erg bijzonder.

Op de terugweg nog hoog in de bergen gestopt net na de enige tunnel die we tot nu toe hebben gepasseerd. In dit gebied komen de alpine papegaaien, Kea genaamd, in het wild voor. Deze dieren staan erom bekend alle losse delen die ze te pakken kunnen krijgen mee te nemen en dingen die nog niet los zitten los te maken. Tijdens onze stop waren er twee kea bezig een klein busje met aanhanger onder handen te nemen. Mooi om deze flinke vogels ook nog in het wild te hebben gezien.

Terug in Te Anau natuurlijk weer gaan uit eten en daarna nog van het uitzicht op de zonsondergang boven het meer genoten. Nu maar vroeg naar bed, want morgen moeten we om 7:30 al weer weg voor onze dagexcursie door Doubtful Sound.

• 02 Februari 2008 - 10:45

Jurriën:

Wat een uitzichten man:O Whajo!
    Om 07.30 uur vertrekken jullie voor jullie dagexcursie, en bij ons begint de carnaval nog maar net!!
    Zometeen naar de optocht, maar nu eerst even omkleden!
    WELTERUSTEN en heel veel plezier morgen!
    xxx

• 02 Februari 2008 - 10:47

Nikolien:

jongens waqt is het daar toch super mooi ,misschien blijven wonen kunnen we ook een keer langs komen ??? alleen ze vieren dar geen carnaval en ja dat is toch ook iets om over na te denken nietwaar

• 02 Februari 2008 - 11:20

Yvonne:

Is maar goed dat die kea (is dat ook het meervoud of moet het kea's / kei / keu zijn?) jullie auto niet onderhanden hebben genomen anders had je nog een klein probleempje gehad bij het inleveren. Wij genieten weer volop van jullie mooie foto's en verhalen en ja, we weten het, jullie hebben het ook best wel een beetje moeilijk want jullie moeten weer vroeg op en bovendien missen jullie Tullepetaonestad natuurlijk verschrikkelijk...........

• 02 Februari 2008 - 15:48

Iwan:

Het zijn weer schitterende foto's en verhalen. Super om het steeds weer te lezen. Veel plezier gewenst met de komende trip. Ik weet nu zeker dat ik er ook een x naar toe wil :).

• 02 Februari 2008 - 20:42

Samantha Traets:

wat is het daar mooi zeg geweldig
    groetjes samantha

• 05 Februari 2008 - 21:41

Jason:

hooiiii
    is echt heel vet wat jullie allemaal gedaan hebben.
    ik hoop dat jullie deze paar dagen nog veel plezier hebben daar.
    tot zaterdag in ieder geval.
    dan kunnen jullie alles vertellen.
    enne andrew, rustig aan met het bier ;) hehe