Terug naar de kust - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Charlotte, Andrew, Piet & Willem - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Charlotte, Andrew, Piet & Willem - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Door: Allemaal

Blijf op de hoogte en volg Charlotte, Andrew, Piet & Willem

23 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Het mooie plaatsje Taupo weer achter ons latend vertrokken we vanmorgen weer richting de kust van de Abel Tasmanzee.

Het eerste stuk van de etappe voerde ons langs het Taupomeer en het zonnige weer maakte de mooie uitzichten alleen maar spectaculairder. We hadden een flinke rit voor de boeg dus we moesten opschieten, maar het was moeilijk om niet bij iedere bocht en inham te stoppen om foto's te maken.

Wanganui was onze volgende tussenstop en voordat we hier waren moesten we door het Tangario National Park. Nou ja, we moesten niets, maar aangezien hier drie actieve vulkanen dicht bij elkaar liggen leek het ons wel een aantrekkelijk gebied om te gaan bekijken.

De laatste vulkaanuitbarsting was in 1995 en het gevaar was dus goot. We hadden dan ook alvast een aantal paraplu's meegenomen tegen lava en eventuele rondvliegende brokstukken.
Bij de hoogste vulkaan stond een kasteel. Niet zo mooi en oud als de meeste kastelen die we in Europa treffen, maar een hotel voor ski-toeristen dat echt enorm kitsch was. Langs dit hotel reden we naar een hoogte van 1700 meter de vulkaan op. Helaas waren we te laat om nog naar de top van de krater te gaan. We kozen ervoor om met een stoeltjeslift omhoog te gaan en daar rond te kijken. We hebben daar lekker wat zitten drinken en een beetje in de sneeuw gespeeld. Ook het adembenemende uitzicht was de moeite waard. Na een tijdje op een hoogte van 2200 meter te hebben rondgehangen besloten we weer verder te gaan. Inmiddels was het al weer 15:00 en we mosten nog 145km naar onze rustplaats.

Het was een veel ruiger landschap dan de voorgaande dagen en het begon steeds meer te lijken op het Nieuw Zeeland dat je in de boeken ziet.
Helaas is ook hier de drukte toegeslagen en onderweg hebben we een tijdje in de file gestaan. Dit was echter een file waar je voor je plezier in gaat staan. Vanwege het landschap? Ook, maar vooral vanwegen de reden van de file. Een kudde schapen werd van het ene weiland naar het andere gebracht door een boer met zijn honden. Door het verkeer viel de kudde steeds weer uiteen en moesten de honden op komen draven om de boel weer bij elkaar te houden.
Als het aan ons had gelegen had het nog wel een uur mogen duren. Hadden we dit soort files ook maar in Nederland.

Na de file moesten we nog een kort stukje naar Wanganui. Na bij het motel ingescheckt te hebben (wat een slechte tent, geen jacuzzi bij de kamer. Je raakt snel aan luxe gewend hé ;)) gingen we op zoek naar een restaurant.
Zo levendig en gezellig als Taupo is, zo stil en saai is Wanganui. Er is een mooie hoofdstraat, waarvan je verwacht dat het vol is met mensen op een zomeravond. Hier echter niet hoor, bijna niemand te zien en ook de cafés en restaurants waren niet makkelijk te vinden. We kregen het echter voor elkaar om een mooi plekje te vinden en we hebben er heerlijk gegeten.

Morgen naar Wellington voor onze laatste dag op het noordelijke eiland.

  • 23 Januari 2008 - 11:56

    Anouk:

    Nou, zo wil ik ook wel in de file staan.
    Vorige week nog in de Nederlandse file gestaan. Heerlijk in een stinkende tunnen en alle uitlaatgassen erbij.
    Ruilen?
    Ziet er wederom weer prachtig uit allemaal.

  • 23 Januari 2008 - 12:00

    Tineke:

    het is allemaal wel prachtig mooi wat wij voorgeschoteld krijgen.
    kijk elke dag nog steeds uit naar jullie site.
    wie schrijft nou eigenlijk wat? er staat elke keer "allemaal" boven:

    groetjes!!

  • 23 Januari 2008 - 12:20

    Marjolein:

    Heerlijk om jullie verslagen in de middagpauze te kunnen bekijken en lezen! Breekt de dag een beetje zo! En met die prachtige foto's lijkt het toch nog wat vergeleken met het sombere weer hier!

    Denk dat ik Nieuw Zeeland ook maar op het lijstje van Mark en mij zet, met alle plaatsen die wij nog willen bezoeken!

    Veel plezeier nog!

  • 23 Januari 2008 - 13:16

    Mark:

    Hey,

    ziet er weer schitterend uit daar! Wel een paar dagen te laat naar Taupo gereisd geloof ik, was afgelopen zondag de race in de A1GP. had je het mooi kunnen combineren ;)
    Ik ben wel onder de indruk van het landschap daar en ik lees hieronder al dat ik er ook ooit een keer heen mag/moet. misschien dat ik marjolein wel zo ver krijg om de reis te betalen dan ;)

    veel plezier nog daar!!!

  • 23 Januari 2008 - 13:54

    Nicole:

    Jeetje wat een indrukwekkende foto's weer. Wat zullen jullie genieten. Je komt toch nog wel terug Willem?
    We missen je wel hoor!
    Groetjes, Michel, Netje, Nicole & Sebastiaan
    PS Hier echt heel heel triest weer, geniet dus voor ons van het zonnetje!!!

  • 23 Januari 2008 - 14:31

    Jurriën:

    Phoe, phoe.
    Om deze verhalen allemaal te lezen, moest ik er zelfs mijn HUISWERK voor opzij schuiven, want ik liep er namelijk nog 5 verhalen achter...

    Mijn leventje hier is weer zo regelmatig,saai en vermoeiend zoals het altijd al was, (dan bedoel ik NIET de periode van vakantie!).

    Telkens als ik op de klok kijk, dan denk ik er gelijk bij hoelaat het bij jullie is, en wat jullie nou allemaal zouden kunnen doen.

    Aanstaande zaterdag vier ik mijn verjaardag samen met Natasja voor vrienden [jammer, dat je niet even langs komt wippen, Lot!].

    Ik ben trouwens heel benieuwd naar Andrew die touw staat te trekken met een of ander dier. [Of was dat een grapje?].

    Vanavond eten wij lekker Erwtensoep met Rijstenpap na, PAST HELEMAAL BIJ HET WEER HIERZO!
    En gaan jullie vast maar aan de cocktails.. dat past dan weer bij jullie weer....

    xxxxxxxxxxxx

  • 23 Januari 2008 - 15:50

    Ellen:

    Hoe houden jullie het vol, zoveel zon, alleen maar genieten genieten, nou ik zou er geen raad mee weten. haha Wederom ik geniet ontzettend van het leuke verhaal,en mooie foto's, enne charlotte zo'n lief pinquinetje voor thuis??
    Wacht weer op de rest van de foto's.
    gr.ellen

  • 23 Januari 2008 - 16:46

    Jordi:

    Gaaf zeg, ik wil ook sneeuw. Wij hebben alleen maar van die vieze regen hiero..

  • 23 Januari 2008 - 18:13

    Yvonne:

    He he, diepe zucht en nog maar eens een diepe zucht. Jullie maken het wel moeilijk voor ons om ons gewone leven te leiden hoor.....werken, wassen, strijken, boodschappen doen, koken.....ik heb er gewoon helemaal geen zin meer in. Wat een mooie mix van dingen maken jullie mee. Keep up the good work, we want more!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte, Andrew, Piet & Willem

Een 25 daagse rondreis door Nieuw-Zeeland. Met onze ford territory bezoeken we eerst het noorder-eiland waarna we het zuider-eiland gaan verkennen.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 12239

Voorgaande reizen:

13 Januari 2008 - 08 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: