Het Noorder Eiland - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Charlotte, Andrew, Piet & Willem - WaarBenJij.nu Het Noorder Eiland - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Charlotte, Andrew, Piet & Willem - WaarBenJij.nu

Het Noorder Eiland

Door: Allemaal

Blijf op de hoogte en volg Charlotte, Andrew, Piet & Willem

23 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties. Wij willen alleen één ding rechtzetten, jullie doen allemaal net of wij op een ontspannen vakantie zijn. Het is hard werken hier hoor! Wat dachten jullie dan? Je moet je hier aan de andere kant van de wereld bijvoorbeeld heel goed vasthouden en dat is niet altijd even makkelijk hoor!

Nee, het is hier echt geweldig. We hebben nu ons gedeelte op het noordelijke eiland erop zitten en we hebben er tot nu toe geweldig van genoten. Nu gaan we de oversteek wagen naar het gedeelte van Nieuw Zeeland waarvan iederen zegt dat het het mooiste is met de meeste ongerepte natuur, dus dat beloofd nog veel goeds voor de laatste twee weken.

Met ons persoonlijk gaat het ook geweldig. Iedereen geniet met volle teugen van de reis. Hier en daar een klein beetje regelen, maar aangezien Engels hier de voertaal is levert dat geen problemen op.
Wat we niet verwacht hadden is dat alles hier zo goedkoop is. De vliegreis koste een paar centen, maar voor het eten, drinken en de 'attracties' geldt dat zeker niet. Wij gaan hier met vieren eten voor een prijs waar we in Nederland met twee personen nog maar net toekomen. Dit heeft te maken met de lagere btw en arbeidskosten hier. Wel horen we hier op de radio dat de huizen hier het duurst zijn, maar de prijzen die wij bij de lokale makelaars hier zien laten ons ook niet schrikken. Dus mensen, grote kans dat we hier blijven!!! ;)

Wt betreft het bier mannen, het smaakt hier wel . De maori hebben geen bier, maar er is hier wel een biertje dat met water uit een heilige maori bron (ofzo) gebrouwen wordt. Bier was voor ons altijd al een heilige drank, us wat dat betreft doen we het ook niet voor minder.

Wij gaan maar weer eens aan het ontbijt. Groeten aan iedereen en we zullen proberen jullie te laten meegenieten van onze avonturen.

• 23 Januari 2008 - 19:49

Anouk:

Geniet van het ontbijt en veel plezier in de mooiste meest ongerepte stuk natuur daar.

• 24 Januari 2008 - 07:15

Pieter:

Hey kiwi's,

Echt heel gaaf wat jullie doen! Mijn vader en moeder vonden het Zuider Eiland ook mooier dan het noorden. Die zijn nu ongeveer 3 weken terug, maar het liefst waren ze daar in Nieuw Zeeland gebleven hoor... Heel veel plezier nog, best leuk om jullie zo op de voet te volgen! Oja, als je mijn zusje tegenkomt, doe haar dan even de groeten. Ze ziet er net zo uit als mij, maar dan met lang haar :)

Fijne reis nog en geniet ervan!
    Groeten Pietje

• 24 Januari 2008 - 09:48

Mireille:

hoi charlotte,

Leuk om zo met jullie mee te reizen via de verhalen. Krijg er zelf ook zin in...Goed dat je dit doet hoor, zo genieten. Heel veel plezier nog en laat de 3 mannen van je groepje lief voor je zijn. Heel veel groetjes.

• 24 Januari 2008 - 12:06

Peter:

Goed gaaf hoor daaro. Ook gaaf voor Charlotte die Chippendale-Maori's. Misschien kan Andrew ook beter dat oranje shirtje uitlaten... Scheelt heel wat pixels op de foto's en kan ie eens worden gewassen... Jammer dat hij die pinguin dooddrukte! Scoort hij hier geen punten mee.
    Waarom ontbrak Kempenschaap in Rotorua?

• 24 Januari 2008 - 16:20

Nikolien:

weer helemaal op de hoogte gebracht door jullie leuke manier van schrijven compliment daarvoor ook de foto's zijn zo dat je kan zien hoe mooi het daar is en dat jullie genieten en dat is natuurlijk het belangrijkst [beetje ??] voor de komende tijd s6 gr nikolien

• 24 Januari 2008 - 20:05

Samantha:

hoi, wat hebben jullie al superveel gezien jullie hebben inderdaad geen relax vakantie maar daar ben niet voor niets zover gevlogen heb nog veel plezier met z'n allen groetjes

• 25 Januari 2008 - 08:36

Andrew:

Alles wordt hier regelmatig gewassen hoor Peter, maar we hebben maar een beperkte hoeveelheid bagage mee kunnen nemen.
    Het liefst zou ik ook heel mijn garderobe meenemen net als jij altijd op vakantie doet, maar voor mij is het niet zo belangrijk dat mijn sokken bij mijn short passen (ik draag toch bijna geen sokken) ;)

Niet tegen iedereen op kantoor vertellen he, van die pinguin! ;)